אם יש לכם עסק, סביר להניח שאתם נתקלים מעת לעת בצורך לעשות קידום מכירות באמצעות מוצרים. כך למשל אם אתם עומדים להשתתף בתערוכה או בכנס גדול שתרצו למשוך בו תשומת לב של לקוחות או שותפים פוטנציאליים; אם אתם מבקשים ליצור חשיפה גדולה לעסק בקרב קהל שחלק נכבד ממנו עשוי להתעניין במוצר שלכם ולהפוך ללקוח; אם כבר יש לכם מעגל לקוחות ואתם רוצים לייצר עבורו חוויית שירות נעימה גם לאחר שהמכירה כבר נעשתה וחלפה.
אבל איזה מוצר תבחרו? האם תלכו על עט נובע ממותג, על תיק גב או אולי משחק מנהלים…? לא כל מוצר קידום מתאים לכל מטרה, וחשוב מאוד לבצע בחירה מושכלת – אחרת המוצר עלול להחמיץ את מטרתו ואתם סתם תבזבזו כסף לשווא.
בחירת מוצרי קידום מכירות
על מנת לעשות את הבחירה הטובה ביותר עליכם לשקול מספר פרמטרים שונים:
- מה גודל התקציב העומד לרשותכם? קידום מכירות אמור להיות חלק מפעילות שיווקית, לא לפעור לכם חור בארנק. מומלץ להגדיר מראש את התקציב שיש באפשרותכם לעמוד בו, ואז לבחור אך ורק מבין המוצרים שיכולים להיכנס אל תוך מסגרת התקציב מבלי לחרוג ממנה. לשם כך רצוי גם לבצע השוואת מחירים בין חברות קידום מכירות שונות – יתכן, למשל, שמוצר ממותג מסוים בחברה אחת יוביל אתכם לחריגה מן התקציב אולם דווקא אפשרי בחברה אחרת.
- מה בעצם המטרה שלכם? מה מוצר קידום המכירות הזה אמור לעשות עבורכם? למשל, אם אתם רוצים לתת ללקוחות מתנה שתישאר איתם זמן רב ותהיה לכם שימושית כדי שהלוגו שלכם יהיה לנגד עיניהם כמה ימים, שבועות או חודשים, אז תוכלו לתת להם לוח שנה ממותג, עט, תיק או יומן. אבל אם אתם רק רוצים למשוך תשומת לב של אורחי תערוכה כדי שיגשו אל הדוכן שלכם וישמעו פרטים נוספים, אזי יכול להיות שסוכריות או שוקולדים יעשו את העבודה בצורה מצוינת ובעלות הרבה יותר נמוכה.
- באופן דומה חשוב לקחת בחשבון את גודל המוצר הנבחר: אם אתם מציגים בכנס שבו קהל המבקרים נמצא יום שלם, לא כדאי להעמיס על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם קופסאות גדולות ומסורבלות שאיתן ייאלצו להסתובב שעות רבות (כך אתם עלולים להשיג את התוצאה ההפוכה ודווקא לפגוע בעסק). מאידך, מוצר קטן מדי יכול פשוט ללכת לאיבוד בקלות; כך שצריך למצוא את האיזון גם בגודל המוצר כדי למקסם את האפקטיביות שלו.
- אולי הפרמטר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא התאמת המוצר לעסק שלכם, על מנת לחזק את הסיכוי שהלקוחות ישתמשו בו וחשוב מכך – שיזכרו אתכם. כך למשל מוסך יכול לחלק ללקוחות צלוניות לחלונות או עץ ריח, אבל לא לוח שנה שנועד לתלייה על קיר ועשוי להתאים יותר, למשל, לחברת ביטוח או משרד רואי חשבון.