מוצרי פרסום הם מוצרים שעליהם מוטבעים לוגו של עסק ופרטים נוספים (סלוגן, כתובת אתר וכדומה), המחולקים כמתנות ללקוחות, לשותפים עסקיים, לעובדים או למתעניינים בשירותים או במוצרים של העסק.

מדובר בשיטת שיווק יעילה ביותר, משום שאדם שקיבל את המוצר ועושה בו שימוש בעצם נתקל באופן תדיר בעסק, בין אם באופן מודע או לא, וכך מתחזק הקשר ביניהם. בכך מוצרי פרסום מהווים למעשה שיטת מיתוג אפקטיבית, המשפרת את נראות העסק ואת תדמיתו בעיני מי שמחזיק ומשתמש במוצר. הואיל ורוב האנשים אוהבים לקבל מתנות, הרי שהדבר אף משפר את חוויית השירות שהם קיבלו מן העסק, וכך גדל הסיכוי שלקוח שקיבל מוצר ממותג ישוב בעתיד אל אותו עסק ולא אל המתחרים שלו.

בנוסף, במקרים מסוימים מוצרי פרסום יכולים לסייע לעסק להגדיל את מעגל לקוחותיו. כך למשל אדם שמקבל עט, צידנית או תיק ממותג, למעשה מהווה מעין מודעה פרסומית מהלכת. ואם אותו אדם מעביר את המוצר הלאה אל חבריו (משאיל להם את העט, למשל), אזי מעגל החשיפה הולך וגדל – כאשר כל מי שנחשף לאותו מוצר יכול באופן תיאורטי להפוך ללקוח נוסף.

מיתוג בעזרת מוצרי פרסום

מיתוג הוא דרכו של עסק ליצור לעצמו תדמית חיובית בעיני לקוחותיו על מנת לבדל את עצמו ממתחריו ולהגדיל את מכירותיו. הוא כולל את סך כל העמדות, הרגשות והתפיסות שנוצרים אצל הלקוחות בקשר לעסק, וככל שהמיתוג יהיה חיובי יותר, כך הוא מוצלח יותר. זוהי דרך פרסום נוספת לערוצים המקובלים, כגון פרסום באינטרנט, קידום אתרים או פרסום במדיה המסורתית כגון עיתונות וטלוויזיה.

המטרה של המפרסם היא ליצור, לשפר ולבסס דעה חיובית של הקהל אודות העסק. במקרים מסוימים, יתכן שיהיה מדובר בתהליך לא פשוט שנאלץ להתגבר על משברי תדמית, תלונות וחוות דעת שלילית של לקוחות לגבי העסק, מוצריו או שירותיו – ובמקרים הללו, חלוקה של מוצרי פרסום יכולה לסייע בשיפור תדמיתו של המותג.

איך עושים את זה נכון?

מוצר פרסום יכול להיות כל דבר. הידוע ביותר הוא עט ממותג, בעיקר לאור השימושיות העצומה שלו, שהרי כל אחד יזדקק בשלב מסוים לכלי כתיבה – וזהו מקום מצוין למקם בו את פרטי העסק. אלא שהטכנולוגיה של היום מאפשרת הדפסה והטבעה של לוגו ופרטים נוספים כמעט על כל מוצר וכל חומר אפשרי, ולכן ניתן לראות יותר ויותר מוצרי פרסום מקוריים שמושכים את העין ובכך מבליטים את העסק אף יותר. כך לדוגמה ניתן להעניק היום תיקי צד ממותגים, משטח לעכבר, כוסות וספלים, מטריות בחורף או ערכות לחוף הים בקיץ, משחקים שונים וכדומה.

גם השימושיות של המוצר חשובה. אין טעם לחלק ללקוחות (או לעובדים, או לספקים וכן הלאה) מוצר ממותג שישכב אצלם במגירה ויעלה אבק לאורך שנים מבלי שיתקלו בו כלל, וחשוב לבחור את המוצר כך שהוא יהיה שימושי עבורם. בנוסף, חשוב גם הקשר בין מוצר הפרסום לבין העסק עצמו. ללקוח מרוצה שקיבל שירות מצוין במשרד רואי חשבון יהיה מוזר לקבל במתנה עץ ריח ממותג, בעוד שבקבוק יין יוקרתי שיתקבל במוסך לאחר טיפול שגרתי לרכב ייראה לא במקום. במילים אחרות, ככל שהקשר בין השירותים או המוצרים הניתנים בעסק לבין מוצר הפרסום יהיה חזק יותר, כך היעילות של תהליך המיתוג תהיה גבוהה יותר.

לסיכום, מוצרי פרסום הם שיטת מיתוג יעילה ואפקטיבית, אשר דורשת השקעה של משאבים ומחשבה עמוקה על מנת להשיג תוצאות חיוביות. אם כל התהליך מתבצע כראוי, העסק אמור ליהנות מפירות מוצרי הפרסום בתוך זמן קצר.

דילוג לתוכן