אם אתם מנהלים עסק, סביר להניח שאתם ניצבים באופן תמידי בפני השאלה “איפה עדיף להשקיע את התקציב?” – ואכן מדובר בשאלה נפוצה בקרב בעלי עסקים; לא רק משום שתקציב הפרסום והשיווק בדרך כלל מתחדש בכל שנה, אלא משלל סיבות שונות ומשונות, כגון השאלה האם להצטרף לטרנד כזה או אחר ששוטף את רשת האינטרנט, האם להתרחב לקהלי יעד חדשים או להמשיך ולפרסם לקהל היעד הרגיל וכן הלאה.

אחת מן הדילמות שבהן אתם עשויים להיתקל היא האם להשקיע תקציב מסוים בהפקת מוצרי פרסום שיחולקו ללקוחות קיימים (או לקוחות פוטנציאליים, או עובדי החברה, או שותפים וספקים וכיו”ב), או להשקיע אותו באפיק של הפקת סרט מוצר או סרט תדמית. לכאורה, לשני האפיקים הנדונים יש תוצאה משותפת, והיא השפעה חיובית על זכירות העסק, המותג והמוצרים או השירותים שהוא מציע. אלא שלמעשה קיימים מספר הבדלים שחשוב לקחת בחשבון.

מוצרי פרסום

החל מעט ממותג, המשך בספל קפה עם לוגו העסק וכלה במשחק מנהלים מהודר, מוצרי פרסום הם דבר מוחשי שניתן לתת לאדם מסוים באופן פיזי. בהנחה שמדובר במוצר שימושי שיש לו רלוונטיות לעסק או לענף, יש בכך מספר יתרונות משמעותיים:

למשל, השימושיות של מוצר הפרסום שגורמת לאדם שקיבל אותו להשתמש בו שוב ושוב ובכך לחשוף לעיניו את פרטי העסק מספר רב של פעמים, או עצם העובדה שהוא קיבל דבר מה ללא תשלום (והרי כולנו אוהבים לקבל מוצרים בחינם), שמוסיפה בעיניו ערך לחוויה שלו כלקוח של העסק, כעובד החברה או כשותף לדרך.

סרט מוצר או סרט תדמית

התפתחות הטכנולוגיה, קלות ההפקה והתחרות העזה סביב הפקת סרטוני מוצר או סרטוני תדמית, הובילה למצב שבו כמעט כל בעל עסק היום, קטן כגדול, יכול להרשות לעצמו מבחינה תקציבית הפקה של סרטון כזה. ואכן, לא ניתן להתעלם מן היתרונות של סרט תדמית המציג את העסק באור החיובי ביותר שאפשר תוך מתן דגש על המסרים החשובים לבעל העסק; וכן אין לזלזל בחשיבותו של סרט מוצר שמתאר שימוש באחד המוצרים המוצעים בעסק.

סרטי תדמית ומוצר יכולים להיות כלי שיווקי רב עוצמה כאשר מדובר בפרזנטציות מול קהל, מול חבר מנהלים או מול שותפים פוטנציאליים. ואם צולמו בסגנון גרילה עם מצלמות נסתרות אז הם יכולים גם להפוך וראליים ולהתפשט ברשתות החברתיות, מה שיכול להביא חשיפה אדירה לעסק.

אז איפה עדיף להשקיע?

הדרך הכי טובה היא כמובן לשלב בין שני האפיקים וליהנות מכל היתרונות. אולם אם התקציב לא מספיק, יש לשקול בכובד ראש האם יש צורך בשיפור החוויה של לקוחות קיימים, מה שמוצרי פרסום יכולים לעשות בקלות, או אולי המטרה היא להרחיב את קהל הלקוחות בעזרת הצגת העסק בצורה חיובית בסרטון תדמית? ככל שתציבו לעצמכם יותר שאלות כגון זו ותענו עליהן ביתר פירוט וכנות, התשובה תתגלה אליכם ביתר קלות.

דילוג לתוכן