יותר ויותר עסקים מגלים לאחרונה את השיטה הישנה-חדשה לשיווק ומיתוג העסק שלהם: מוצרי פרסום. הכוונה לכל מוצר שאפשר לחלק ללקוחות פוטנציאליים או קיימים, לשותפים או לעובדי החברה, ממוצרים זולים ובנאליים כמו עט או לוח שנה ועד למוצרים מתוחכמים ועכשוויים יותר, כגון מערכת מוזיקה או כיסוי לטאבלט.

היתרונות של מוצרי פרסום רבים, ובראשם היכולת למקם את העסק שלכם לנגד עיני הלקוחות הפוטנציאליים בכל פעם שהם משתמשים במוצר שנתתם להם. זהו יתרון שיווקי ממעלה ראשונה, ולכן לכאורה לא משנה מהו המוצר שבחרתם, העיקר שמוטבע עליו הלוגו של העסק. אולם מה שבאמת חשוב הוא לוודא שהמוצר הזה יהיה קשור לעסק מצד אחד ושימושי לאדם שקיבל אותו מצד שני.

אז איך מוצאים את המוצר המתאים עבור העסק שלכם?

  1. תקציב

ראשית הגדירו את התקציב שלכם. כדאי לזכור שבנוסף למחיר המוצר עצמו יש להוסיף עלויות נוספות, כגון עלות בתי דפוס שמטביעים את הלוגו על המוצר, עלויות שינוע ולעיתים גם אחסון. לכן, אם אתם זקוקים למספר קטן של מוצרי פרסום, התקציב יכול להיות גדול יותר עבור כל אחד מן המוצרים. מאידך, אם בכוונתכם להזמין כמות גדולה של מוצרים, בהכרח המחיר שתוכלו לשלם בעבור כל אחת יורד – אם כי אין זה אומר שהמוצר חייב להיות עלוב. להיפך, בעזרת מחשבה יצירתית ניתן לבחור גם במוצרים זולים ולחבר אותם באופן קריאייטיבי למסר או לעסק שלכם.

  1. קשר לעסק

התאימו את המוצר לעסק. בוודאי תסכימו שאין שום היגיון בכך שחברה למוצרי תינוקות תחלק ללקוחותיה עץ ריח לרכב, נכון? על כן גם אם מצאתם מוצר מדליק שיכול לשמש אתכם כמוצר פרסום, ודאו שהוא קשור באופן כלשהו לעסק שלכם: בתחום הרכב מומלץ לבחור במוצרים שקשורים לרכב, כגון עצי ריח, כיסויים לחלון וכדומה. מוצרי פרסום למשרדים יכולים להיות פנקסים, משחקי מנהלים, ואפילו קלסיקות כמו עטים וספלים ממותגים.

  1. שימושיות

בחרו במוצר שיהיה שימושי לאלה שמקבלים אותו. אם קיים טרנד לוהט כרגע בשוק, כמו שיגעון הספינרים, שקלו להצטרף אליו – אולם אך ורק בשיא הטרנד ולא הרבה אחרי שהוא גווע. כמו כן, אל תבחרו במוצרים זולים אם אין סיכוי שייעשה בהם שימוש, אחרת אתם פשוט מבזבזים כסף. כל הרעיון במוצרי פרסום הוא שהאדם שמקבל אותם ישתמש בהם כל הזמן וכך ייזכר בעסק שלכם, ולכן אם קיים סיכוי שחלק גדול ממקבלי המוצרים הללו ישליך אותם לפח הקרוב – חפשו מוצר אחר.

דילוג לתוכן