ימי גיבוש

חשיבותם של מוצרי פרסום לעסק

בסעיף ההוצאות של כל בית עסק יש הרבה מאוד פרטים שאי אפשר לקיים עסק בלעדיהם, כגון הוצאות שכירות, חשבונות, משכורות לעובדים וכדומה. יש בעלי עסקים שיאמרו שהוצאות על מוצרי פרסום הם לא חלק מסעיפי החובה הללו, שהרי לכאורה אפשר להסתדר גם בלי לחלק מתנות בחינם לעובדים ו/או ללקוחות – אבל למוצרי הפרסום הללו בהחלט יש חשיבות מעשית לחייו של עסק ולכן מן הראוי לשקול להשקיע בהם. אולי לא לאורך כל השנה, אבל לכל הפחות באירועים מיוחדים כמו חגים, ימי הולדת, ימי גיבוש וכיף וכדומה.

מהם מוצרי פרסום

מוצרי פרסום ידועים כמתנות הקטנות האלה שעסקים מחלקים ללקוחותיהם, כגון עט עם לוגו הבנק, עץ ריח שעליו מצוין של המוסך בו מטופל הרכב או לוח שנה שעליו פרטי חברת הביטוח. למראית עין אפשר להתווכח ולומר שמדובר במתנות חינם ולכן זו הוצאה לא הכרחית משום שאיננה מייצרת החזר על ההשקעה – אולם ההיפך הוא הנכון.

מוצרי פרסום הם דרך מצוינת להגדיל את שביעות רצונם של לקוחות קיימים, לחזק את הנאמנות שלהם לבית העסק ובסופו של דבר גם לשמר אותם ו/או להפוך אותם ללקוחות חוזרים. בנוסף, ניתן להעניק מוצרי פרסום גם לעובדים של בית העסק, ובמקרה כזה ליהנות מהגדלת שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה, להגברת המוטיבציה ולבסוף לשיפור פריון העבודה.

התועלת של מוצרי פרסום

בהיבט הלקוחות, למוצרי פרסום יש תועלת בשני מימדים. ראשית, כאשר לקוח בוחר בבית עסק מסוים ורוכש ממנו מוצר או שירות, ואז מקבל מוצר פרסום בדמות מתנה שעליה לא שילם, אזי הוא עשוי להרגיש שקיבל מעל ומעבר למה ששילם עליו. ובצדק – הוא משלם עבור מוצר או שירות, ומקבל את מה ששילם עליו בתוספת שי צנוע; קל וחומר אם מדובר בדבר מה שאפשר לעשות בו שימוש, דוגמת עט, ספל או מצית.

שנית, בהנחה ועל המתנה שניתנה ללקוח מופיעים לוגו העסק ופרטי יצירת קשר עימו, אזי המתנה הזו מהווה למעשה שלט פרסום נייד שנמצא כל הזמן לנגד עיניו של הלקוח והאנשים הקרובים אליו. באופן כזה המתנה יכולה לא רק להגביר את שביעות הרצון של הלקוח, אלא גם להוות מעין אפיק שיווקי שיכול לגרום לו לחזור ולרכוש שוב בבית העסק כלקוח חוזר או להביא מי ממכריו להפוך ללקוח חדש באותו עסק.

בהיבט העובדים, מוצרי פרסום יכולים להוות כאמור אלמנט מגביר מוטיבציה שיחזק את הקשר של עובד למקום עבודתו. כך למשל ניתן להעניק לעובד מתנה ממותגת לרגל ראש השנה, פסח או יום ההולדת, ובכך לתת לו משוב חיובי ותחושת הערכה. בסבירות גבוהה עובד שירגיש קשר טוב עם מקום העבודה שלו יחוש ביטחון תעסוקתי גבוה יותר וביצועיו ישתפרו.

בשורה התחתונה, מוצרי פרסום עשויים להיראות כמו הוצאה לא הכרחית, אבל יש להם חשיבות רבה שהופכת אותם לשיקול כדאי עבור כל עסק.