כל עסק רוצה עובדים מלאי מוטיבציה הפועלים יחדיו למען השגת מטרות הארגון. העובדים אמנם מקבלים שכר תמורת עבודתם, אך נפש האדם היא הרבה יותר מורכבת וברור לכולם שהתמריץ הכלכלי לבדו הוא אינו מספיק. ישנן שיטות שונות בהן משתמשים על מנת לתמרץ את העובדים, כמו למשל מתן אוטונומיה במסגרת תחומי אחריותו של העובד; לתת לעובד להתפתח ולגדול; שיתוף העובדים בחזון ועוד.
במסגרת הצעדים אותם הארגון נוקט לצורך הגברת המוטיבציה של העובדים, חשוב מאוד להשקיע בעובדים באופן אישי, למשל באמצעות כנסים וסדנאות המעניקים לעובד ערך, וגם באמצעות חיזוק ההזדהות של העובד עם המותג.

מיתוג פנים ארגוני

חשוב מאוד לחזק את הקשר שבין העובד לבין העסק, כך נגדיר את נאמנות העובד לעסק וניצור אצלו סוג של ”גאוות יחידה“. ככל שהעובד יזדהה יותר עם המסרים והערכים של המותג, כך הוא ישרת את המותג בצורה טובה יותר. בצורה זו העובדים משיגים סיפוק, נאמנות לחברה ואף הופכים ל“שגרירים“ הנושאים תמיד את המסרים השיווקיים של החברה. עסקים משקיעים סכומי עתק בקמפיינים שיווקיים לצורך בניית המותג. אך בסופו של דבר העובדים של הארגון הם אלו אשר נמצאים בחזית המכירות. כאשר ישנה הזדהות גדולה של העובד עם המותג, הערכים שלו מקבלים ”חיים“ ברגע המכירה. רק כך כל המסרים השיווקיים שבהם השקעתם תקציבי עתק הופכים להיות רלוונטיים ומתורגמים למכירות ונאמנות של הלקוח. חשוב מאוד להשקיע בעובדים ולגרום להם להרגיש חלק מהמותג. זה תורם לעסק בצורה בלתי רגילה.
אחד האמצעים בהם תוכלו להשתמש לצורך חיזוק הקשר בין העובד לבין המותג, והגדלת הנאמנות של העובד לחברה היא מוצרי פרסום. שימוש במוצרי פרסום איכותיים הנושאים את הלוגו ו/או המסרים הפרסומיים של החברה, יכול לתרום ל“גאוות היחידה“ וההזדהות עם המותג. אך חשוב לעשות שימוש במוצרי פרסום איכותיים ולא סתם להעמיס על העובדים תוכן פרסומי חסר ערך. מוצרי פרסום איכותיים הם מוצרים שיש להם שימוש אמתי ואנשים אוהבים לקבלם, ועליהם מוטבע או מודפס הלוגו של החברה. לצורך הדוגמה אתם יכולים להעניק לעובדים שלכם מוצרים פרסומיים כמו ערכת מטקות לים עלייה מודפס הלוגו. העובדים ימצאו שימוש אמתי למטקות כאשר הם מבלים עם משפחתם או חבריהם בזמנם הפנוי וישמשו כשגרירים של ממש. תמיד חשוב לשים את הדגש על מוצרים שימושיים אותם העובדים ירצו לקבל. באמת שישנו מבחר גדול של מורים פרסומיים, כמו כוסות בירה ממותגות, משטח ג‘ל לעכבר; כרית לטיסות, מחזיקי מפתחות ורבים אחרים.

השתתפות בכנסים, סדנאות והרצאות

השתתפות בכנסים, הרצאות וסדנאות יכולה לתרום מאוד לעובד וגם לארגון כולו. אלו הן פעילויות בהן ניתן לרכוש ידע וכלים מעצימים אשר גם עוזרים לעובד באופן אישי ומשרתים היטב את השאיפה האישית לגדילה והתפתחות, וגם משרתים את הארגון. העובד מפיק ערך מאותן הפעילויות ובמקביל מרגיש שהארגון משקיע בו. ארגון מקבל עובד בעל מוטיבציה גבוהה יותר ואף כלים חשובים המאפשרים לו לעשות את עבודתו בצורה טובה יותר.

ניתן להזמין אנשי מקצוע מומחים שיבואו אליכם לעסק ויערכו הרצאות לעובדים שלכם בנושאים שונים שאתם רוצים להעמיד על סדר היום אצל עובדי החברה על מנת לחזק אותם בהיבטים מסוימים ולתת להם זריקת מוטיבציה לחודשים הבאים.

דילוג לתוכן