אחד המאפיינים המשמעותיים ביותר בעולם העסקים במאה ה-21 הוא הצורך בייחודיות. עסק שנראה כמו מתחרים רבים אחרים בשוק שבו הוא פועל יתקשה למשוך את תשומת הלב של קהל היעד, ועוד יותר יתקשה לשמר את עצמו בתודעה של הלקוחות, הקיימים והפוטנציאליים. בהתאם מומלץ בחום להקדיש תשומת לב למיתוג העסק בהתאם ל-DNA שלו, ליתרונותיו ולמטרות שהוא מציב לעצמו. מיתוג אפקטיבי הופך את העסק לזכיר, מציג אותו באופן מחמיא במיוחד ואם הוא מבוצע בחוכמה כך שהעלות אטרקטיבית, מובטח לכם יחס עלות תועלת משתלם במיוחד.

מתנות קטנות ללקוחות

דרך אחת למתג את העסק היא להעניק מתנות קטנות ללקוחות. כדאי לזכור שגם מתנה צנועה שעלותה הכספית נמוכה יחסית מותירה רושם חיובי מאוד גם על מי שמקבל אותה, ובייחוד על כל מי שנתקל בה ונחשף לקיומו של העסק.
היישום של הדרך הזו אפשרי גם באמצעות הענקת המתנה ללקוח שהגיע לחנות ורכש מוצר, גם באמצעות הוספת תשורה צנועה למשלוח למי שהזמין באינטרנט וגם על-ידי מתן חסות לאירוע כזה או אחר שמגיע אליו ציבור רחב – פסטיבל קיץ, מופע בחסות העירייה, מצעד הגאווה וכו’ – חסות שכוללת גם חלוקה של מתנה.
המתנה יכולה להיות מגבת חוף, גלגל ים, מגן שמש לרכב, עט, חולצות מודפסות והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. בכל מקרה ההדפס צריך להיות מותאם לפריט, ולכלול לוגו, שם העסק, מספר טלפון ומסר ממוקד וקליט.

השקעה בעובדים

במקביל למיתוג כלפי חוץ, חשוב להשקיע גם בתוך העסק. ההון האנושי הוא משאב יקר ערך במיוחד בימינו, וכשמעניקים מתנה לעובדים משיגים רווח כפול: ראשית, רמת שביעות הרצון שלהם הופכת גבוהה יותר ובהתאם המחויבות שלהם לעסק תהיה מקסימלית, ושנית, אם מדובר במתנה ממותגת מעוצבת היטב, כל מי שייתקל בה יתרשם לטובה מהמוכנות של העסק להשקיע בעובדים שלו – וייחס לו איכויות חיוביות כמו רצינות, נתינה, הקפדה על פרטים קטנים, מקצוענות ועוד. הנה כמה רעיונות למתנות לעובדים

גם בקטגוריה זו האפשרויות רבות ומגוונות: אוזניות בלוטות’, מטענים לסמארטפון, בקבוקי מים ממותגים, תיקים אטומים למים, מחצלות, מחברות, סט של קנקן וכוסות, ועוד ועוד.
בדומה למתנות לאירועי קידום מכירות, גם שי לעובד כולל הדפס איכותי שמבליט את העסק בלי לגנוב את הפוקוס מהפריט עצמו.
“אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו” – אבל…

כולנו מכירים את הביטוי “אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו”, ואי אפשר להתעלם מכך שישנם מקרים רבים שבהם הוא מדויק מאוד.
יחד עם זאת כשהמטרה היא מיתוג לעסק, וכשהאמצעי שנבחר הוא מתנות, בין אם לעובדים, בין אם ללקוחות ובין אם לגורמים אחרים (למשל ספקים קבועים) – כדאי להקדיש תשומת לב גם לאריזה. אריזות מעוצבות תורמות רבות לרושם הראשוני החיובי, ובכך משפיעות לטובה על המיתוג.
דרך נוספת “לנצל” אריזות ממותגות לטובת מיתוג היא לעטוף איתן את המוצרים הנמכרים בעסק – כך שהתוצאה תהיה מוקפדת ומעוררת הערכה, הן אצל הלקוחות והן אצל כל מי שרואה את האריזה.

דילוג לתוכן