איך מבוצע פרסום יעיל בפייסבוק?

איך מבוצע פרסום יעיל בפייסבוק?

האינטרנט והרשתות החברתיות עשו מהפכים גדולים באופן ההתייחסות של כולנו זה אל זה וכך גם עולם השיווק והפרסום. מה שהיה בעבר פחות רלוונטי לימינו אנו והיה צורך לאמץ ולשנות דרכים של שיווק או פרסום עסקים. הרשת היא מרחב וירטואלי עצום ובלתי נגמר, כזה שיש בו הרבה מאד אפשרויות ובכמה הקלקות של העכבר אפשר להביא את דבר קיומו של עסק או של מבצע מסוים לידיעתם של הרבה מאד גולשים, ייתכן ואלה לקוחות פוטנציאליים. יחד עם זאת – אין מדובר בפעולות אינטואיטיביות ויש צורך בהרבה ידע טכני מקדים על מנת להבין איך לעשות את זה בדרך הטובה ביותר. המטרה – לפרסם על מנת להגדיל את החשיפה ולהביא יותר לקוחות. לא כל פעולה בהכרח תסייע בהשגת המטרות האלה.

פרסום בפייסבוק

הרשת החברתית תופסת נפח ניכר מהזמן הפנוי של הרבה מאד אנשים. ללא ספק מציאת דרכים נכונות של שיווק עסקים בה הייתה רק עניין של זמן. אי אפשר להשאיר כל כך הרבה גולשים ברשת ליד הגורל ולא לנסות ככל האפשר לכוון את תשומת הלב שלהם למוצרים או שירותים של בית עסק מסוים. יתרה מכך –פעילות הפרסום בפייסבוק מבוססת על חשיפת תחומי העניין של כל גולש ומשתמש וללא ספק בעל עסק יכול לעשות שימוש במידע המצטבר על מנת לדייק ולפלח את קהל היעד שלו. אין עוררין בעולם המקצועי על כך שפייסבוק הביאה מהפכה של ממש לעולם השיווק ובזכות עקרונות אלה אפשר להגיע לתוצאות טובות בהרבה, שכן השיווק מתאים את עצמו למי שיושב מול המחשב.

קצת על לייקים ועוקבים בפייסבוק

הפעילות בפייסבוק מבוססת על הבעת רגשות בדמות לייק, כלומר הגולש מזדהה או שאינו מזדהה עם תוכן כתוב או ויזואלי שהוא נתקל בו. כאשר מדובר בעמודים של בתי עסק – יש חשיבות למספר העוקבים שלחצו לייק ומבקשים, בעצם, להישאר מעודכנים בכל תוכן שבעל העסק מעלה. מספר גבוה של עוקבים ולייקים מצביע על ערך שניתן לגולשים, על יוקרה של הדף או על תוכן מעניין שכדאי לעקוב אחריו ולהישאר מעודכנים לגביו. לא תמיד אפשר לדעת מי עומד מאחורי המספרים האלה וישנם לא מעט מקרים שיהיה מדובר בלייקים פיקטיביים קנויים, שמעלים את הרושם שיעשה העמוד על מי שיגיע אליו בשיטוטיו ברשת. קניית הלייקים מקובלת בקרב עסקים רבים והיעילות שלה שנויה במחלוקת, אם כי אין ספק שמבחינת המשתמש שלא מכיר את רזי הפייסבוק – יהיה מדובר ברושם עז שהמספר הגבוה יותיר בו.

איך מבוצע הפרסום בפייסבוק הלכה למעשה?

על מנת לבחור את הקהל היעד שיהיה חשוף למודעת פרסום או שיווק אפשר להתבסס על שלל נתונים אודות המשתמשים –

  • גיל מדויק או טווח גילאים.
  • בחירה מבין שני המגדרים או שניהם.
  • מיקום גאוגרפי – יכול להיות אזור בעל רדיוס גדול או יישובים ספציפיים.
  • התבססות על תחומי עניין – תחביבים, מעורבות בנושאים מסוימים שחוזרים על עצמם ועוד.
  • מצב משפחתי.

כאשר מגדירים (מפלחים) את קהל היעד קל יותר למצוא את מי שבאמת יביע עניין במודעה או בפרסום וייתכן והמודעה תמשוך את תשומת ליבו. מדובר בפרסום מהפכני שלא חשוף לכל סוגי המשתמשים או העיניים (כמו למשל שלטי חוצות או סרטוני פרסומת בטלוויזיה) אלא מציע מראש את המוצר או השירות בפני מי שיש סיכוי גבוה שאכן ירצה בו ויתעניין בו. זו המהפכה האמיתית של פייסבוק ואכן יש לא מעט בעלי עסקים שמדווחים על הגדלת מכירות או חשיפה רחבה מאד בזכות ביצוע נכון של פרסום ברשת.