מתנות עסקיות ללקוח – נאמר ‘שונא מתנות – יחיה!’ כי אדם שרדוף אחר מתנות, חייו אינם חיים. אך האמת היא שתמיד כיף לקבל מתנות ואין מי שבאמת שונא לקבל מתנה. אולי אי אלו יחידי סגולה… אז אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה רעיונות למתנות עסקיות ללקוח. אין מי שלא יתלהב לקבל את המתנות הללו ומי שירוויח בסופו של דבר מכל זה יהיה בעל העסק שמחלק את המתנות. למה זה כך? ננסה לבדוק גם את זה.

כל בית עסק חייב לדאוג לטיפוח של מעגל הלקוחות שלו. במיוחד בזמננו כאשר מכל סוג של עסק ובכל תחום יש כל כך הרבה בתי עסק כאשר התחרות העזה מכה בכיסם של אלו שלא ממש מצליחים לעמוד בקצב. אז אם דברנו על מרוץ ועל קצב, כדאי לחשוב על דרכים אחרות. דרכים יותר מעודנות, יותר רכות וכאלה שימצאו מסילות לליבו של הקונה הפוטנציאלי. הוא ישמח לבוא ולרוכש מוצרים דווקא בבית העסק הזה שמשקיע בו ומפנק אותו.

מתי מחלקים מתנות עסקיות ללקוח?

אז דבר ראשון ננסה לבדוק מתי צריך לחלק מתנות ממותגות. האמת היא שאין דבר כזה ‘צריך’. אין כללים בדבר. אך כדרכה של מתנה, לא ממש צריך סיבה לחגיגה ובכל עת שהיא תגיע היא בהחלט תהיה ראויה, משמחת ומקובלת.

על פי רוב בוחרים בתי העסק להעניק מתנות ללקוחו חדש המצטרף אל מועדון הלקוחות. כך הוא נכנס בטעם טוב והתחושה בתת המודע היא שהוא אכן עשה דבר חכם ונכון ברגע שהחליט להצטרף.

אפשר לחלק מתנות לקראת חגים, לרגל יום ההולדת של הלקוח ולמעשה בכל זמן שאפשר למצוא לו סיבה ועילה…

מה תהיה המתנה העסקית הבאה?

כאן חשוב לשים לב ולא להיסחף. אי אפשר להעניק מתנות יקרות ערך שירוששו את קופת העסק ולמעשה רק יפעלו להורדת המאזן לרעת העסק. יש למצוא מתנות שהן לא יקרות מידי אך הערך שלהם הוא רב. מקבל המתנה ישמח לעשות בו שימוש והוא יזכור את העסק לטובה הודות למתנה הזו.

מה נותנים? זה יכול להיות מחזיק מפתחות חמוד עם לוגו של החברה, זה יכול להיות דיסק אונקי, זה יכול להיות מאוורר שולחני קטן, מגן שמש לרכב עם הלוגו של העסק, משטח לעכבר עם הדפס מתאים, כוס עם הדפס ועוד ועוד. כל מתנה כזו שהיא גם שימושית הופכת מהר מאוד לפרסום מהלך עבור העסק כאשר בכל מקום בו הלקוח יעשה בו שימוש, יתפרסם גם הלוגו והמסר של אותו בית עסק.

העסק הוא המרוויח הראשי

כפי שכבר כתבתנו. מתנות עסקיות מפרסמות את העסק וכל מי שנחשף למוצר נחשף גם ללוגו. זה יותר אהדה למותג ובעתיד גם יוביל להגדלת מעגל הלקוחות. מלבד זאת מגבירה המתנה את נאמנותם של הלקוחות למותג.

דילוג לתוכן