מיתוג לעסק – כך תעשו זאת נכון

מיתוג העסק – כך תעשו זאת נכון

לפתוח עסק עצמאי זה לא עניין פשוט בישראל של 2019. ההחלטה שלכם לפתוח עסק ודאי דרשה ממכם הרבה מוטיבציה ואומץ לב. אז אחרי שנרשמת בכל הרשויות הרלוונטיות, עברתם את חבלי הלידה הראשונים  ואפילו גייסתם כמה עובדים ולקוחות,הגיע הזמן לשווק ולמתג את העסק שלכם בכל העוצמה.

למה כל כך חשוב להשקיע במיתוג העסק ?

חשוב שנבין,התחרות בכל תחום שרק נבחר היא גדולה ומאתגרת מאוד. מיתוג נכון של העסק שלך יביא לכך שלקוחות פוטנציאלים יתייגו אותך כמומחה בתחומך,מבלי בהכרח להתנסות בשירות/מוצר שלך. בתחומים תחרותיים, היכולת שלנו ליצור ייחודיות ולבדל את עצמנו מהמתחרים היא קריטית להצלחת העסק.

אחרי שמשקיעים כל כך הרבה מאמצים לפתיחת העסק ומתמקדים בפרטים הקטנים שעושים הבדל גדול כמו: בחירת תוכנה לניהול העסק או בחירת העובדים בפינצטה, חשוב להשקיע עוד מעט מאמצים בישורת האחרונה על מנת להביא את העסק למקסימום רווח.

שיטות מומלצות למיתוג העסק

עיצוב לוגו, לוגו לעסק מהווה את החזות של העסק בפני הלקוחות. אין ספק כי לוגו מיתוגי הוא נכס חשוב מאוד עבור העסק מפני שיש לו יכולת לדבר ללקוחות בדרכים מיוחדות. העין האנושית קולטת דברים ויזואלים הרבה לפני תוכן או סאונד ולכן עיצוב נכון של לוגו מהווה את הבסיס של כל הליך המיתוג העסקי.

מוצרי פרסום ממותגים

אחת הדרכים העתיקות והמוצלחות ביותר למיתוג ושיווק העסק היא באמצעות מוצרי פרסום ממותגים. מיתוג באמצעות מוצרים כאלו,מתבצע על כלל מרכיבי העסק. זאת אומרת, חברה משרדית תשתמש במתנות ממותגות כגון עטים ממותגים או יומנים ממותגים. חברות טכנולוגיות למשל, יכולות להשתמש בגאדג’טים ממותגים אשר מתאימים כמתנות לעובדים ואף ללקוחות בתעשיית ההיי-טק.

מוצרי פרסום יכולים לשרת אותנו גם כאשר מדובר על מוצרים למשרד אך יש להם חשיבות גם באירועי חוץ דוגמת כנסים ותערוכות,בהם נוכל להשתמש במוצרי קידום מכירות עבור לקוחות פוטנציאלים.

פרסום בדיגיטל

בעידן המודרני, אין ספק כי עסק שאין לו נוכחות בדיגיטל,כמעט ולא קיים. החדשנות והשכלולים של דור הסמארטפונים מביע את החשיבות של  שיווק דיגיטלי לעסקים בדרך להפיכת עסק די אלמוני למותג שמייצר שיג ושיח. אין ספק כי בחירה נכונה של אסטרטגיית פרסום דיגיטלית ונוכחות במקומות הנכונים יכולה למנף כל עסק לרמות הגבוהות ביותר. מיתוג ושיווק באינטרנט בדרך כלל כולל ניהול אתר תדמיתי מרשים ונוכחות מרשימה ברשתות החברתיות. את המסרים ניתן להעביר באמצעות קופירייטינג איכותי,עיצובים גרפיים ובעיקר סרטוני תדמית מקוריים ומעניינים.

שלטי חוץ ופנים

חשוב מאוד להעניק איזון מיתוגי לעסק. הכוונה היא שאם עסק בוחר להשקיע במיתוג איכותי,חשוב מאוד להשקיע גם במקום בו הוא נמצא פיזית. אומרים כי אין שני לרושם ראשוני וזה בהכרח נכון כאשר לקוחות מגיעים אלינו לבית העסק/חנות/משרד. אין ספק כי השקעה בשילוט ויזואלי לעסק משרה אווירה נעימה ומשכנעת בעולמו הפנימי של הלקוח. אין ספק כי גם שלטים פנימיים ומדבקות קיר מייצרות רושם יוקרתי אצל הלקוחות שלנו. בעיקר כאשר מדובר על בתי עסק ומשרדים.

איך ממקדים את המיתוג בצורה שבאמת תביא לנו תוצאות?

הכרת מתחרים

ראשית אתה חייב להכיר מה עושים המתחרים בתחומך. בתהליך הכרת המתחרים תצטרך לשאול את עצמך כמה שאלות מפתח כמו:

  • מי השחקנים המרכזיים בשוק שלך?
  • אילו פעילויות מיתוגיות הופכות אותם לייחודים ומצליחים?
  • מה אתה יכול שעדיין אף אחד בתחומך עוד לא עשה?

ככל שנעשה בדק בית מעמיק יותר כך נוכל לפעול בצורה גמישה ויצירתית יותר.

הכרת קהל היעד

על מנת למתג את המוצר שלך בצורה נכונה ,אתה חייב לדעת מי קהל היעד שלך. ישנם כמה כללי מפתח על מנת לסרוק את הלקוח האידיאלי שלך:

  • מי הלקוח האידיאלי שלי ?
  • עד כמה הלקוח האידיאלי שלי זקוק למוצר/שירות שלי?
  • סגנון דיבור/סלנג שהלקוח שלי משתמש בהם ?
  • התנהגות הצריכה של הלקוח

לסיכום

אחרי שהבנו את החשיבות של מיתוג עסקי ואף נברנו בכמה דוגמאות כיצד לבצע פעולות מיתוגיות נכונות, כל שנותר לכם הוא להחליט על האסטרטגיה המתאימה ביותר עבורכם. אנחנו בטוחים שעוד נשמע עליכם 🙂