מוצרי פרסום ככלי לשמירה לקוחות

מוצרי פרסום ככלי לשמירה לקוחות

ישנם היום דרכים רבות לעודד ולשמור את הלקוח שלכם צמוד ומהימן ובמקביל להמשיך לגרוף לקוחות חדשים לעסק שלכם. מוצרי פרסום ומתנות הוכיחו זה לא מכבר את הכוח שלהם והם עדיין רלוונטיים ועונים על האתגר של שמירת לקוח. כל מוצר פרסומי או מתנה שעליו מוטבע לוגו החברה או הסמל שלה, היא דרך נפלאה לגרום לכל לקוח וגם לעובד שלכם להישאר נאמנים ולא להתפתות לאחרים. מוצר פרסומי יכול להגיע במגוון של צורות ועיצובים מיוחדים והמטרה שלו היא להדהד את שם החברה ואת השירות שהיא מעניקה ולהזכיר לכל לקוח קיים שהחברה שרירה קיימת ואתם מוזמנים להשתמש בשירותיה. בנוסף, מטרתו העיקרית של מוצר פרסום הוא להבטיח גם שירות אדיב לכל לקוח פוטנציאלי שטרם הצטרף, לנסות לשכנע אותו כי הוא עושה את הבחירה הנכונה והוא ימצא בידיים נאמנות שתדאגנה לו וכדאי לו להשקיע בהם. מוצרי הפרסום יבואו במבחר תצורות ומוצרים כמו מוצרי ספורט או מוצרי טקסטיל, מוצרים למשרד או לרכב ועוד מוצרים חיוניים. חלק רב מהמוצרים יגיעו עם הלוגו של החברה או השם של בית העסק.

איך משפיע מוצר פרסומי?

אין אדם שלא שמח לקבל מתנה. מתנה יכולה להגיע ארוזה או חשופה, כל זמן שהיא מהווה פונקציונאליות והיא שימושית לכל מי שמקבל אותה, תמיד תתלווה אליה תחושה של זכייה ומזל, שגורמת לסיפוק גדול אצל כל אחד. כל לקוח ירגיש שהוא מקבל תמורה עבור מה שהשקיע בחברה או בעסק ויהיה מוכן להשקיע שוב את כספו ולסמוך על בית העסק שמחלק מתנות איכותיות ושוות. במקביל לכל זה החברה עצמה מרוויחה הזדמנות גדולה לחשוף את מגוון מוצריה, לבצע מכירה בשטח ולרכוש את אמון הלקוחות שלה ולקוחות חדשים.

המתנה שעושה את כל ההבדל

בל נשכח שמדובר היום בשוק תחרותי מאוד וחברות ובתי עסק רבים נמצאים בתחרות קשה מול חברות מתחרות. מוצרי פרסום ומתנות הן כלי נהדר להביע נוכחות ודומיננטיות בשטח, בעיקר אם הם מגיעים בצורה מקורית, שימושית ופרקטית. הם נבדלים מכל שאר המתנות של שאר החברות ומהווים ערך מוסף שהוא מוצר פרסומי מהלך לעסק – וכל מילה מיותרת. ברגע שמחלקים מתנות שוות ומוצרים שתופסים את העין זה יוצר בכל אחד פיתוי להתקרב ולהתעניין גם במוצרים אחרים של אותה חברה ואף להצטרף למועדון לקוחות.

עוד כלי שיכול לשווק ולפרסם את העסק

כלי פרסומי נוסף שעושה שימוש במוצרי פרסום הוא מועדון לקוחות של העסק. מועדון לקוחות מאפשר מעקב אינטנסיבי אחרי כל דפוסי הצריכה של הלקוחות של העסק ובכך ניתן להעניק להם את התחושה שהם ייחודיים וחשובים לעסק במגוון של תמריצים והטבות. בעוד הלקוחות מצדם ישובו בכל פעם מחדש לבחור באותו בית העסק על כל פני בית עסק אחר, שכן הם מרוצים מהיחס וממגוון ההטבות שמוענקים להם ומשלל מוצרי הפרסום שהם מקבלים.

(Commenting: OFF)
עיתון מנייר ממוחזר

הקשר בין מיחזור נייר למיתוג העסק

כל הפסולת אשר מגיעה אל פחי האשפה מועברת אל אתרי הטמנה שם הכל נקבר בתוך הקרקע. הסביבה ניזוקה מאוד מכל אותם אתרי ההטמנה. הנייר והקרטונים הם כרבע מתוך כל הפסולת שישנה. אם בוחרים למחזר את הנייר ולעשות בה שימוש חוזר, הרי שמצמצמים באופן משמעותי את כמויות הזבל הענקיות אשר מגיעות אל המזבלות.
מלבד הנזק שנמנע מכמויות הפסולת הענקיות הטמונות בקרקע, יש כאן גם תרומה לאיכות הסביבה. היות וכל חומרי הנייר מיצרים למעשה מהעצים. לצורך ייצור נייר נכרתים בכל שנה המוני עצים. ברגע שאנחנו ממחזרים נייר, אנחנו למעשה מסייעים ותורמים לאיכות הסביבה ובכך חוסכים כריתת עצים.
העצים תורמים לשמירה על האיזון של כדור הארץ ולמעשה באמצעות פעולות פשוטות של שימור קרטונים ונייר לצורך מיחזור, תורמים תרומה מהותית לכל כדור הארץ.

הפעולות הללו משמעותיות כאשר מסתכלים על שימוש בנייר בבתים ובמיוחד בעסקים.
בבתי עסק כמעט כל מוצר מיתוגי עשוי נייר או קרטון וכשמשתמשים בנייר ממוחזר אנו עושים טובה גדולה לכדור הארץ ובכך גם לעצמנו.
כיום ניתן להכין כמעט כל מוצר מיתוגי בעזרת נייר ממוחזר: מוצרים לתערוכות, מתנות ללקוחות או לעובדים, גאג’טים, מוצרים עם לוגו ועוד…

קצת נתונים מהשטח

על פי הערכות עולה כי מעל לשני מיליארד עצים נכרתים בכל שנה לצורך ייצור הנייר. תעשיית הנייר העולמית עושה שימוש נרחב בעצים למטרת ייצור הנייר מכל הסוגים.
העצים חשובים מאוד לקיומו של העולם. החשיבות היא לא רק לצורכי יופי ונוי סביבתי. העצים תורמים לחמצן שאנחנו נושמים כאשר הם אחראים על הפחתת דו תחמוצת הפחמן בכל האטמוספירה. אפקט החממה מושפע אף הוא מהפחמן הדו חמצני כך באופן כזה העצים למעשה מפחיתים את העוצמה של אפקט החממה. זה עוזר ליצור את האיזון האקולוגי בגלובוס.

בנוסף לכך נדרשת אנרגיה רבה לצורך ייצור הנייר בעולם. כאשר בוחרים למחזר את הנייר הרי שחוסכים הרבה אנרגיה והרבה משאבים אשר אלו נדרשים לצורך הפקת הנייר.
כאשר ממחזרים נייר המשאבים הנדרשים הם נמוכים בהרבה ולמעשה ישנו חיסכון מהותי גם מהבחינה הזו.
אם נרצה לדייק במספרים הרי שהמשאבים בייצור נייר ממוחזר הם כשלושים עד שבעים אחוזים פחות מאשר ייצור של נייר חדש.
בנוסף לכך ישנה הערכה של מומחים בתחום ייצור הנייר אשר טוענים כי ייצור של נייר חדש דורש כמויות גדולות מאוד של אנרגיה, אף יותר מהאנרגיה הנדרשת לצורך ייצור פלדה.

איך מתנהל תהליך המיחזור?

אז לפני הכל יש לאסוף את פסולת הנייר ואת הקרטונים המיועדים למחזור לצורך כך יש היום מתקני מיחזור אשקר אלו ממוקמים בכל רחבי הארץ. מלבד זאת ישנן חברות אשר אלה אוספות פסולת ממשרדים ממפעלים מבתי דפוס וכדומה.
את הפסולת הזו משנעים על פי רוב בעזרת משאיות ישירות אל מפעלי המיחזור. שם עורכים מיון קפדני כאשר במהלך המיון מפרידים את הפסולת שמעורבבת עם הנייר אחר כך שוטפים היטב את הנייר ואת הקרטונים בעזרת חומרים מיוחדים וכימיקלים על מנת להסיר מהם את כל סימני הדפוס שטבועים בהם.

מייצרים נייר חדש

הייצור של הנייר החדש נעשה לאחר שכל הנייר שמוין ונשטף מוכנס אל תוך מכבש ענק שם הכול הופך לקוביות גדולות במשקל של מעל חצי טון. באופן כזה מעבירים אותם אל מפעלי הייצור. הקוביות הללו מועברות אל מיכלי מים גדולים ושוהים שם עד שהם הופכים לסיבים.
בסיומו של כל התהליך כאשר זרימת המים נמשכת כל הזמן נשארת עיסה דביקה אשר מכילה מים עם אחוז די נמוך של סיבי נייר. אל אלו מוסיפים תוספות שונות אשר משפרים את התכונות של הנייר. כמו כן מוסיפים חומרי צבע אשר אלו ישפיעו על הצבע של הנייר שיתקבל בסופו של דבר.
בשלב הבא סוחטים את המים מהעיסה על גבי רשת מיוחדת. אחר כך עוברת העיסה חימום כדי לייבש לגמרי את הלחות שנותרה ומתקבל הנייר החדש.

בקול- מדיה מעודדים שימוש בנייר ממוחזר. אנו יכולים לומר לכם שאחוז גדול מאד מהעסקים מבינים את החשיבות ועושים בנייר זה שימוש חכם לצורכי מיתוג העסק.

(Commenting: OFF)
מתנות מקוריות לעובדים

איך ליהנות ממיתוג עסקי אפקטיבי במחיר אטרקטיבי?

אחד המאפיינים המשמעותיים ביותר בעולם העסקים במאה ה-21 הוא הצורך בייחודיות. עסק שנראה כמו מתחרים רבים אחרים בשוק שבו הוא פועל יתקשה למשוך את תשומת הלב של קהל היעד, ועוד יותר יתקשה לשמר את עצמו בתודעה של הלקוחות, הקיימים והפוטנציאליים. בהתאם מומלץ בחום להקדיש תשומת לב למיתוג העסק בהתאם ל-DNA שלו, ליתרונותיו ולמטרות שהוא מציב לעצמו. מיתוג אפקטיבי הופך את העסק לזכיר, מציג אותו באופן מחמיא במיוחד ואם הוא מבוצע בחוכמה כך שהעלות אטרקטיבית, מובטח לכם יחס עלות תועלת משתלם במיוחד.

מתנות קטנות ללקוחות

דרך אחת למתג את העסק היא להעניק מתנות קטנות ללקוחות. כדאי לזכור שגם מתנה צנועה שעלותה הכספית נמוכה יחסית מותירה רושם חיובי מאוד גם על מי שמקבל אותה, ובייחוד על כל מי שנתקל בה ונחשף לקיומו של העסק.
היישום של הדרך הזו אפשרי גם באמצעות הענקת המתנה ללקוח שהגיע לחנות ורכש מוצר, גם באמצעות הוספת תשורה צנועה למשלוח למי שהזמין באינטרנט וגם על-ידי מתן חסות לאירוע כזה או אחר שמגיע אליו ציבור רחב – פסטיבל קיץ, מופע בחסות העירייה, מצעד הגאווה וכו’ – חסות שכוללת גם חלוקה של מתנה.
המתנה יכולה להיות מגבת חוף, גלגל ים, מגן שמש לרכב, עט, חולצות מודפסות והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. בכל מקרה ההדפס צריך להיות מותאם לפריט, ולכלול לוגו, שם העסק, מספר טלפון ומסר ממוקד וקליט.

השקעה בעובדים

במקביל למיתוג כלפי חוץ, חשוב להשקיע גם בתוך העסק. ההון האנושי הוא משאב יקר ערך במיוחד בימינו, וכשמעניקים מתנה לעובדים משיגים רווח כפול: ראשית, רמת שביעות הרצון שלהם הופכת גבוהה יותר ובהתאם המחויבות שלהם לעסק תהיה מקסימלית, ושנית, אם מדובר במתנה מעוצבת היטב וממותגת, כל מי שייתקל בה יתרשם לטובה מהמוכנות של העסק להשקיע בעובדים שלו – וייחס לו איכויות חיוביות כמו רצינות, נתינה, הקפדה על פרטים קטנים, מקצוענות ועוד. הנה כמה רעיונות למתנות לעובדים

גם בקטגוריה זו האפשרויות רבות ומגוונות: אוזניות בלוטות’, מטענים לסמארטפון, בקבוקי מים ממותגים, תיקים אטומים למים, מחצלות, מחברות, סט של קנקן וכוסות, ועוד ועוד.
בדומה למתנות לאירועי קידום מכירות, גם שי לעובד כולל הדפס איכותי שמבליט את העסק בלי לגנוב את הפוקוס מהפריט עצמו.
“אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו” – אבל…

כולנו מכירים את הביטוי “אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו”, ואי אפשר להתעלם מכך שישנם מקרים רבים שבהם הוא מדויק מאוד.
יחד עם זאת כשהמטרה היא מיתוג לעסק, וכשהאמצעי שנבחר הוא מתנות, בין אם לעובדים, בין אם ללקוחות ובין אם לגורמים אחרים (למשל ספקים קבועים) – כדאי להקדיש תשומת לב גם לאריזה. אריזות מעוצבות תורמות רבות לרושם הראשוני החיובי, ובכך משפיעות לטובה על המיתוג.
דרך נוספת “לנצל” אריזות ממותגות לטובת מיתוג היא לעטוף איתן את המוצרים הנמכרים בעסק – כך שהתוצאה תהיה מוקפדת ומעוררת הערכה, הן אצל הלקוחות והן אצל כל מי שרואה את האריזה.

(Commenting: OFF)
אוזניות נטענות לפרסום

איך לבחור מוצר נכון לקידום בעסק?

הנושא של קידום העסק מרכב מכפי שנהוג לחשוב כי הוא מבוסס על מגוון רחב של מוצרים. היתרון של היצע מוצרים גדול הוא שבעלי עסקים יכולים לבחור רק מה שמתאים להם, אך החיסרון הוא שלא תמיד קל לדעת במה להתמקד. לכן מומלץ לבחון כל מקרה לגופו וקודם כל להכיר את האופן שבו כל מוצר מאפשר לקדם את העסק בטווח הקצר והארוך.

בין היתר, לבעלי עסקים אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. אם בעלי עסקים מסתובבים בכנסים ורוצים להגדיל את מספר האנשים שיוצרים איתם קשר על מנת לקנות מהם את המוצר או השירות, מה שהם יכולים לעשות זה לחלק כרטיסי ביקור. בעזרת כרטיסי ביקור ניתן להעביר מסר מדויק לגבי איכות העסק ותחום ההתמחות שלו ולשמור גם על מידע קונקרטי מבחינת דרכי יצירת קשר: בין אם בטלפון, בדואר אלקטרוני או באתר האינטרנט.

מה מאפיין דפוס לפרסום וקד”מ?

עוד דרך טובה לבחור מוצר נכון לקידום בעסק היא להתמקד בקטגוריה ספציפית של מוצרי דפוס. מלבד כרטיסי ביקור, יש אפשרות לתאם דפוס לפרסום וקד”מ מול בתי דפוס שמתמחים בכך. התמחות בדפוס כוללת מוצרי טקסטיל ממותגים, מוצרי ספורט לפרסום וכמובן מוצרי פרסום למשרד?

מוצרי דפוס לפרסום וקד”מ מתאפיינים בכך שהם משלבים בין מסר שיווקי לבין ערך פרקטי. אם לדוגמא בעלי עסקים מחלקים מוצרי פרסום לרכב שממותגים בשם שלהם, סביר מאוד להניח שהלקוח ישתמש בהם. כאשר לקוחות משתמשים באותם מוצרים עונתיים מודפסים מיוחדים, הם למעשה הופכים לפרסומת ניידת שלא עולה לעסק עוד כסף.

במילים אחרות, מוצרי פרסום לא חייבים להיות חד פעמיים ויש גם אפשרות לבצע שיווק לעסק בשיתוף פעולה עם הלקוחות. התנאי לשיתוף פעולה מוצלח מן הסוג הזה הוא להעניק ללקוחות מוצרי דפוס או אלקטרוניקה שהם יכולים להשתמש בהם. ככל שהשימוש באותם מוצרי קידום מכירות יהיה אינטנסיבי יותר, כך תעלה החשיפה של העסק כלפי לקוחות חדשים.

מה הקשר בין קידום ובין מתנות לעובדים לחגים?

את אותו עיקרון של שימוש במוצרי דפוס לפרסום וקידום מכירות ניתן להפעיל גם במערכת היחסים מול העובדים. אם בעלי עסקים מגיעים לתקופה שבה הם מחפשים מתנות לעובדים לחגים, כדאי להם לנסות למצוא את אלו שאותם אפשר למתג. מיתוג של מתנה לחג הופך את העובדים עצמם לנציגים ושליחים של העסק ובכך זה משרת את מטרות הקידום והשיווק.

לסיכום, הדרך לבחור מוצר נכון לקידום בעסק היא להתאים אותו למוצר ולשירות ולא לשכוח להשקיע ברושם ראשוני עם כרטיסי ביקור. בתוך כך, כדאי לבעלי עסקים למצוא מוצרי דפוס וקד”מ שיכולים להיות פרקטיים גם עבור העובדים והלקוחות. אם עושים זאת נכון, העובדים והלקוחות מייצגים את העסק בלי שהוא יצטרך לשלם על זה.

(Commenting: OFF)
מתנות עסקיות ללקוח

מתנות עסקיות ללקוח

מתנות עסקיות ללקוח – נאמר ‘שונא מתנות – יחיה!’ כי אדם שרדוף אחר מתנות, חייו אינם חיים. אך האמת היא שתמיד כיף לקבל מתנות ואין מי שבאמת שונא לקבל מתנה. אולי אי אלו יחידי סגולה… אז אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה רעיונות למתנות עסקיות ללקוח. אין מי שלא יתלהב לקבל את המתנות הללו ומי שירוויח בסופו של דבר מכל זה יהיה בעל העסק שמחלק את המתנות. למה זה כך? ננסה לבדוק גם את זה.

כל בית עסק חייב לדאוג לטיפוח של מעגל הלקוחות שלו. במיוחד בזמננו כאשר מכל סוג של עסק ובכל תחום יש כל כך הרבה בתי עסק כאשר התחרות העזה מכה בכיסם של אלו שלא ממש מצליחים לעמוד בקצב. אז אם דברנו על מרוץ ועל קצב, כדאי לחשוב על דרכים אחרות. דרכים יותר מעודנות, יותר רכות וכאלה שימצאו מסילות לליבו של הקונה הפוטנציאלי. הוא ישמח לבוא ולרוכש מוצרים דווקא בבית העסק הזה שמשקיע בו ומפנק אותו.

מתי מחלקים מתנות עסקיות ללקוח?

אז דבר ראשון ננסה לבדוק מתי צריך לחלק מתנות ממותגות ללקוח. האמת היא שאין דבר כזה ‘צריך’. אין כללים בדבר. אך כדרכה של מתנה, לא ממש צריך סיבה לחגיגה ובכל עת שהיא תגיע היא בהחלט תהיה ראויה, משמחת ומקובלת.

על פי רוב בוחרים בתי העסק להעניק מתנות ללקוחו חדש המצטרף אל מועדון הלקוחות. כך הוא נכנס בטעם טוב והתחושה בתת המודע היא שהוא אכן עשה דבר חכם ונכון ברגע שהחליט להצטרף.

אפשר לחלק מתנות לקראת חגים, לרגל יום ההולדת של הלקוח ולמעשה בכל זמן שאפשר למצוא לו סיבה ועילה…

מה תהיה המתנה העסקית הבאה?

כאן חשוב לשים לב ולא להיסחף. אי אפשר להעניק מתנות יקרות ערך שירוששו את קופת העסק ולמעשה רק יפעלו להורדת המאזן לרעת העסק. יש למצוא מתנות שהן לא יקרות מידי אך הערך שלהם הוא רב. מקבל המתנה ישמח לעשות בו שימוש והוא יזכור את העסק לטובה הודות למתנה הזו.

מה נותנים? זה יכול להיות מחזיק מפתחות חמוד עם לוגו של החברה, זה יכול להיות דיסק אונקי, זה יכול להיות מאוורר שולחני קטן, מגן שמש לרכב עם הלוגו של העסק, משטח לעכבר עם הדפס מתאים, כוס עם הדפס ועוד ועוד. כל מתנה כזו שהיא גם שימושית הופכת מהר מאוד לפרסום מהלך עבור העסק כאשר בכל מקום בו הלקוח יעשה בו שימוש, יתפרסם גם הלוגו והמסר של אותו בית עסק.

העסק הוא המרוויח הראשי

כפי שכבר כתבתנו. מתנות עסקיות מפרסמות את העסק וכל מי שנחשף למוצר נחשף גם ללוגו. זה יותר אהדה למותג ובעתיד גם יוביל להגדלת מעגל הלקוחות. מלבד זאת מגבירה המתנה את נאמנותם של הלקוחות למותג.

(Commenting: OFF)