מיתוג לעסק – כך תעשו זאת נכון

מיתוג העסק – כך תעשו זאת נכון

לפתוח עסק עצמאי זה לא עניין פשוט בישראל של 2019. ההחלטה שלכם לפתוח עסק ודאי דרשה ממכם הרבה מוטיבציה ואומץ לב. אז אחרי שנרשמת בכל הרשויות הרלוונטיות, עברתם את חבלי הלידה הראשונים  ואפילו גייסתם כמה עובדים ולקוחות,הגיע הזמן לשווק ולמתג את העסק שלכם בכל העוצמה.

למה כל כך חשוב להשקיע במיתוג העסק ?

חשוב שנבין,התחרות בכל תחום שרק נבחר היא גדולה ומאתגרת מאוד. מיתוג נכון של העסק שלך יביא לכך שלקוחות פוטנציאלים יתייגו אותך כמומחה בתחומך,מבלי בהכרח להתנסות בשירות/מוצר שלך. בתחומים תחרותיים, היכולת שלנו ליצור ייחודיות ולבדל את עצמנו מהמתחרים היא קריטית להצלחת העסק.

שיטות מומלצות למיתוג העסק

עיצוב לוגו, לוגו לעסק מהווה את החזות של העסק בפני הלקוחות. אין ספק כי לוגו מיתוגי הוא נכס חשוב מאוד עבור העסק מפני שיש לו יכולת לדבר ללקוחות בדרכים מיוחדות. העין האנושית קולטת דברים ויזואלים הרבה לפני תוכן או סאונד ולכן עיצוב נכון של לוגו מהווה את הבסיס של כל הליך המיתוג העסקי.

מוצרי פרסום ממותגים

אחת הדרכים העתיקות והמוצלחות ביותר למיתוג ושיווק העסק היא באמצעות מוצרי פרסום ממותגים. מיתוג באמצעות מוצרים כאלו,מתבצע על כלל מרכיבי העסק. זאת אומרת, חברה משרדית תשתמש במתנות ממותגות כגון עטים ממותגים או יומנים ממותגים. חברות טכנולוגיות למשל, יכולות להשתמש בגאדג’טים ממותגים אשר מתאימים כמתנות לעובדים ואף ללקוחות בתעשיית ההיי-טק.

מוצרי פרסום יכולים לשרת אותנו גם כאשר מדובר על מוצרים למשרד אך יש להם חשיבות גם באירועי חוץ דוגמת כנסים ותערוכות,בהם נוכל להשתמש במוצרי קידום מכירות עבור לקוחות פוטנציאלים.

פרסום בדיגיטל

בעידן המודרני, אין ספק כי עסק שאין לו נוכחות בדיגיטל,כמעט ולא קיים. החדשנות והשכלולים של דור הסמארטפונים מביע את החשיבות של  שיווק דיגיטלי לעסקים בדרך להפיכת עסק די אלמוני למותג שמייצר שיג ושיח. אין ספק כי בחירה נכונה של אסטרטגיית פרסום דיגיטלית ונוכחות במקומות הנכונים יכולה למנף כל עסק לרמות הגבוהות ביותר. מיתוג ושיווק באינטרנט בדרך כלל כולל ניהול אתר תדמיתי מרשים ונוכחות מרשימה ברשתות החברתיות. את המסרים ניתן להעביר באמצעות קופירייטינג איכותי,עיצובים גרפיים ובעיקר סרטוני תדמית מקוריים ומעניינים.

שלטי חוץ ופנים

חשוב מאוד להעניק איזון מיתוגי לעסק. הכוונה היא שאם עסק בוחר להשקיע במיתוג איכותי,חשוב מאוד להשקיע גם במקום בו הוא נמצא פיזית. אומרים כי אין שני לרושם ראשוני וזה בהכרח נכון כאשר לקוחות מגיעים אלינו לבית העסק/חנות/משרד. אין ספק כי השקעה בשילוט ויזואלי לעסק משרה אווירה נעימה ומשכנעת בעולמו הפנימי של הלקוח. אין ספק כי גם שלטים פנימיים ומדבקות קיר מייצרות רושם יוקרתי אצל הלקוחות שלנו. בעיקר כאשר מדובר על בתי עסק ומשרדים.

איך ממקדים את המיתוג בצורה שבאמת תביא לנו תוצאות?

הכרת מתחרים

ראשית אתה חייב להכיר מה עושים המתחרים בתחומך. בתהליך הכרת המתחרים תצטרך לשאול את עצמך כמה שאלות מפתח כמו:

  • מי השחקנים המרכזיים בשוק שלך?
  • אילו פעילויות מיתוגיות הופכות אותם לייחודים ומצליחים?
  • מה אתה יכול שעדיין אף אחד בתחומך עוד לא עשה?

ככל שנעשה בדק בית מעמיק יותר כך נוכל לפעול בצורה גמישה ויצירתית יותר.

הכרת קהל היעד

על מנת למתג את המוצר שלך בצורה נכונה ,אתה חייב לדעת מי קהל היעד שלך. ישנם כמה כללי מפתח על מנת לסרוק את הלקוח האידיאלי שלך:

  • מי הלקוח האידיאלי שלי ?
  • עד כמה הלקוח האידיאלי שלי זקוק למוצר/שירות שלי?
  • סגנון דיבור/סלנג שהלקוח שלי משתמש בהם ?
  • התנהגות הצריכה של הלקוח

לסיכום

אחרי שהבנו את החשיבות של מיתוג עסקי ואף נברנו בכמה דוגמאות כיצד לבצע פעולות מיתוגיות נכונות, כל שנותר לכם הוא להחליט על האסטרטגיה המתאימה ביותר עבורכם. אנחנו בטוחים שעוד נשמע עליכם 🙂

(Commenting: OFF)

איך מבוצע פרסום יעיל בפייסבוק?

איך מבוצע פרסום יעיל בפייסבוק?

האינטרנט והרשתות החברתיות עשו מהפכים גדולים באופן ההתייחסות של כולנו זה אל זה וכך גם עולם השיווק והפרסום. מה שהיה בעבר פחות רלוונטי לימינו אנו והיה צורך לאמץ ולשנות דרכים של שיווק או פרסום עסקים. הרשת היא מרחב וירטואלי עצום ובלתי נגמר, כזה שיש בו הרבה מאד אפשרויות ובכמה הקלקות של העכבר אפשר להביא את דבר קיומו של עסק או של מבצע מסוים לידיעתם של הרבה מאד גולשים, ייתכן ואלה לקוחות פוטנציאליים. יחד עם זאת – אין מדובר בפעולות אינטואיטיביות ויש צורך בהרבה ידע טכני מקדים על מנת להבין איך לעשות את זה בדרך הטובה ביותר. המטרה – לפרסם על מנת להגדיל את החשיפה ולהביא יותר לקוחות. לא כל פעולה בהכרח תסייע בהשגת המטרות האלה.

פרסום בפייסבוק

הרשת החברתית תופסת נפח ניכר מהזמן הפנוי של הרבה מאד אנשים. ללא ספק מציאת דרכים נכונות של שיווק עסקים בה הייתה רק עניין של זמן. אי אפשר להשאיר כל כך הרבה גולשים ברשת ליד הגורל ולא לנסות ככל האפשר לכוון את תשומת הלב שלהם למוצרים או שירותים של בית עסק מסוים. יתרה מכך –פעילות הפרסום בפייסבוק מבוססת על חשיפת תחומי העניין של כל גולש ומשתמש וללא ספק בעל עסק יכול לעשות שימוש במידע המצטבר על מנת לדייק ולפלח את קהל היעד שלו. אין עוררין בעולם המקצועי על כך שפייסבוק הביאה מהפכה של ממש לעולם השיווק ובזכות עקרונות אלה אפשר להגיע לתוצאות טובות בהרבה, שכן השיווק מתאים את עצמו למי שיושב מול המחשב.

קצת על לייקים ועוקבים בפייסבוק

הפעילות בפייסבוק מבוססת על הבעת רגשות בדמות לייק, כלומר הגולש מזדהה או שאינו מזדהה עם תוכן כתוב או ויזואלי שהוא נתקל בו. כאשר מדובר בעמודים של בתי עסק – יש חשיבות למספר העוקבים שלחצו לייק ומבקשים, בעצם, להישאר מעודכנים בכל תוכן שבעל העסק מעלה. מספר גבוה של עוקבים ולייקים מצביע על ערך שניתן לגולשים, על יוקרה של הדף או על תוכן מעניין שכדאי לעקוב אחריו ולהישאר מעודכנים לגביו. לא תמיד אפשר לדעת מי עומד מאחורי המספרים האלה וישנם לא מעט מקרים שיהיה מדובר בלייקים פיקטיביים קנויים, שמעלים את הרושם שיעשה העמוד על מי שיגיע אליו בשיטוטיו ברשת. קניית הלייקים מקובלת בקרב עסקים רבים והיעילות שלה שנויה במחלוקת, אם כי אין ספק שמבחינת המשתמש שלא מכיר את רזי הפייסבוק – יהיה מדובר ברושם עז שהמספר הגבוה יותיר בו.

איך מבוצע הפרסום בפייסבוק הלכה למעשה?

על מנת לבחור את הקהל היעד שיהיה חשוף למודעת פרסום או שיווק אפשר להתבסס על שלל נתונים אודות המשתמשים –

  • גיל מדויק או טווח גילאים.
  • בחירה מבין שני המגדרים או שניהם.
  • מיקום גאוגרפי – יכול להיות אזור בעל רדיוס גדול או יישובים ספציפיים.
  • התבססות על תחומי עניין – תחביבים, מעורבות בנושאים מסוימים שחוזרים על עצמם ועוד.
  • מצב משפחתי.

כאשר מגדירים (מפלחים) את קהל היעד קל יותר למצוא את מי שבאמת יביע עניין במודעה או בפרסום וייתכן והמודעה תמשוך את תשומת ליבו. מדובר בפרסום מהפכני שלא חשוף לכל סוגי המשתמשים או העיניים (כמו למשל שלטי חוצות או סרטוני פרסומת בטלוויזיה) אלא מציע מראש את המוצר או השירות בפני מי שיש סיכוי גבוה שאכן ירצה בו ויתעניין בו. זו המהפכה האמיתית של פייסבוק ואכן יש לא מעט בעלי עסקים שמדווחים על הגדלת מכירות או חשיפה רחבה מאד בזכות ביצוע נכון של פרסום ברשת.

(Commenting: OFF)

איך לבחור מוצרי קד”מ לעסק שילהיבו את הלקוחות שלכם?

איך לבחור מוצרי קד”מ לעסק שילהיבו את הלקוחות שלכם?

התחום של מוצרי קידומי מכירות, או בשמם המקוצר: קד”מ, הפכו כבר מזמן לעף מתפתח ואיתו גם דלה הציפייה למוצרים יצירתיים יותר ומלהיבים יותר. חברות ובתי עסק שונים נמחפשים מתנה מגניבה ללקוחות שלהם ולא עוד מוצר חסר משמעות, שיתרום ללקוח ועל הדרך יוסיף למיתוג של העסק כמוכר וכמותג מוביל. אז איזה מוצר יכול להתאים לעסק שלכם וללקוחות שלכם? מהי המתנה ”המגניבה” שתלהיב את קהל הלקוחות שלכם?

יצאנו לבדוק בשטח ומצאנו עבורכם מספר דוגמאות למתנות ומוצרי קד”מ המתאימים לסוגי עסקים שונים.

מוצרי קד”מ טרנדיים או אופנתיים

מוצר המדבר בשפה עדכנית ועכשווית יעשה עבורכם עבודה טובה, תמיד כיף לקבל מתנה שהיא ‘אין’. עסקים המתאימים להענקת מוצרי קד”מ טרנדיים הם עסקים המתמחים בתחומי האופנה השונים, אקססוריז, לבוש, עיצוב שיער ואפילו עסק לייצור ומכירת פאות קאסטם. מוצרי קדמ טרנדיים יכולים להיות מעמד לסמארטפון, רמקולי בלוטוס קטנים, מקלות סלפי, אקססוריז ועוד.

מוצרי מתנה

אריזת המוצר שלכם בעטיפה ייחודית ולא מקובלת יוצרת אפקט הפתעה אצל הלקוח ותחושת השקעה יתרה במוצר. עסקים שיכול להתאים להם מוצרי קדמ של אריזת מתנה הם עסקים בתחום האלקטרוניקה, גאדג’טים, קונדיטוריה ועוד. הקפידו על רמת הגימור של העטיפה לבין איכות המוצר כדי שלא יווצר פער מצחיק.

מוצרי קד”מ שימושיים

מוצרי קדמ שימושיים תמיד יקבלו מימד נוסף כאשר הם שימושיים. כל מה שעליכם לעשות כדי לבחור מוצר כזה, הוא להעמיד את עצמיכם במקום הלקוח שלכם ולשאול את עצמיכם מה הכי תרצו לקבל מהעסק שלכם שיכול לבוא לידי שימוש באופן מיידי וכמעט יום יומי. למוצרים כאלה יכולים להתאים רוב העסקים בכל התחומים. תחשבו מה יעלה בדעתם של הלקוחות שלכם כשישתמשו מידי יום במוצר עם המיתוג שלכם? דוגמאות למוצרים כאלו: משחקים, גאדג’טים, עטים וכד’.

מוצרי קד”מ עם אמירה ייחודית

אפשר לייצר מוצרי קידומי מכירות עם אמירה מיוחדת המשלבת בתוכה את האג’נדה של העסק שלכם או את ”האני מאמין” שלכם. המוצרים הללו יוכלו גם להעביר מסר ערכי וחברתי לקהל הלקוחות שלכם אשר יתחברו למותג דווקא בגלל האמירה הייחודית שלו. מוצרים כאלה אפשר להתאים כל עסק מכל סוג שהוא.

תוכלו בקלות לבחור מכאן את סוג מוצרי הקד”מ שלכם להתאים אותו לסוג העסק שלכם ולאמירה שהמותג שלכם משדר ומייצג.

(Commenting: OFF)

מוצרי פרסום ככלי לשמירה לקוחות

מוצרי פרסום ככלי לשמירה לקוחות

ישנם היום דרכים רבות לעודד ולשמור את הלקוח שלכם צמוד ומהימן ובמקביל להמשיך לגרוף לקוחות חדשים לעסק שלכם. מוצרי פרסום ומתנות הוכיחו זה לא מכבר את הכוח שלהם והם עדיין רלוונטיים ועונים על האתגר של שמירת לקוח. כל מוצר פרסומי או מתנה שעליו מוטבע לוגו החברה או הסמל שלה, היא דרך נפלאה לגרום לכל לקוח וגם לעובד שלכם להישאר נאמנים ולא להתפתות לאחרים. מוצר פרסומי יכול להגיע במגוון של צורות ועיצובים מיוחדים והמטרה שלו היא להדהד את שם החברה ואת השירות שהיא מעניקה ולהזכיר לכל לקוח קיים שהחברה שרירה קיימת ואתם מוזמנים להשתמש בשירותיה. בנוסף, מטרתו העיקרית של מוצר פרסום הוא להבטיח גם שירות אדיב לכל לקוח פוטנציאלי שטרם הצטרף, לנסות לשכנע אותו כי הוא עושה את הבחירה הנכונה והוא ימצא בידיים נאמנות שתדאגנה לו וכדאי לו להשקיע בהם. מוצרי הפרסום יבואו במבחר תצורות ומוצרים כמו מוצרי ספורט או מוצרי טקסטיל, מוצרים למשרד או לרכב ועוד מוצרים חיוניים. חלק רב מהמוצרים יגיעו עם הלוגו של החברה או השם של בית העסק.

איך משפיע מוצר פרסומי?

אין אדם שלא שמח לקבל מתנה. מתנה יכולה להגיע ארוזה או חשופה, כל זמן שהיא מהווה פונקציונאליות והיא שימושית לכל מי שמקבל אותה, תמיד תתלווה אליה תחושה של זכייה ומזל, שגורמת לסיפוק גדול אצל כל אחד. כל לקוח ירגיש שהוא מקבל תמורה עבור מה שהשקיע בחברה או בעסק ויהיה מוכן להשקיע שוב את כספו ולסמוך על בית העסק שמחלק מתנות איכותיות ושוות. במקביל לכל זה החברה עצמה מרוויחה הזדמנות גדולה לחשוף את מגוון מוצריה, לבצע מכירה בשטח ולרכוש את אמון הלקוחות שלה ולקוחות חדשים.

המתנה שעושה את כל ההבדל

בל נשכח שמדובר היום בשוק תחרותי מאוד וחברות ובתי עסק רבים נמצאים בתחרות קשה מול חברות מתחרות. מוצרי פרסום ומתנות הן כלי נהדר להביע נוכחות ודומיננטיות בשטח, בעיקר אם הם מגיעים בצורה מקורית, שימושית ופרקטית. הם נבדלים מכל שאר המתנות של שאר החברות ומהווים ערך מוסף שהוא מוצר פרסומי מהלך לעסק – וכל מילה מיותרת. ברגע שמחלקים מתנות שוות ומוצרים שתופסים את העין זה יוצר בכל אחד פיתוי להתקרב ולהתעניין גם במוצרים אחרים של אותה חברה ואף להצטרף למועדון לקוחות.

עוד כלי שיכול לשווק ולפרסם את העסק

כלי פרסומי נוסף שעושה שימוש במוצרי פרסום הוא מועדון לקוחות של העסק. מועדון לקוחות מאפשר מעקב אינטנסיבי אחרי כל דפוסי הצריכה של הלקוחות של העסק ובכך ניתן להעניק להם את התחושה שהם ייחודיים וחשובים לעסק במגוון של תמריצים והטבות. בעוד הלקוחות מצדם ישובו בכל פעם מחדש לבחור באותו בית העסק על כל פני בית עסק אחר, שכן הם מרוצים מהיחס וממגוון ההטבות שמוענקים להם ומשלל מוצרי הפרסום שהם מקבלים.

(Commenting: OFF)
עיתון מנייר ממוחזר

הקשר בין מיחזור נייר למיתוג העסק

כל הפסולת אשר מגיעה אל פחי האשפה מועברת אל אתרי הטמנה שם הכל נקבר בתוך הקרקע. הסביבה ניזוקה מאוד מכל אותם אתרי ההטמנה. הנייר והקרטונים הם כרבע מתוך כל הפסולת שישנה. אם בוחרים למחזר את הנייר ולעשות בה שימוש חוזר, הרי שמצמצמים באופן משמעותי את כמויות הזבל הענקיות אשר מגיעות אל המזבלות.
מלבד הנזק שנמנע מכמויות הפסולת הענקיות הטמונות בקרקע, יש כאן גם תרומה לאיכות הסביבה. היות וכל חומרי הנייר מיצרים למעשה מהעצים. לצורך ייצור נייר נכרתים בכל שנה המוני עצים. ברגע שאנחנו ממחזרים נייר, אנחנו למעשה מסייעים ותורמים לאיכות הסביבה ובכך חוסכים כריתת עצים.
העצים תורמים לשמירה על האיזון של כדור הארץ ולמעשה באמצעות פעולות פשוטות של שימור קרטונים ונייר לצורך מיחזור, תורמים תרומה מהותית לכל כדור הארץ.

הפעולות הללו משמעותיות כאשר מסתכלים על שימוש בנייר בבתים ובמיוחד בעסקים.
בבתי עסק כמעט כל מוצר מיתוגי עשוי נייר או קרטון וכשמשתמשים בנייר ממוחזר אנו עושים טובה גדולה לכדור הארץ ובכך גם לעצמנו.
כיום ניתן להכין כמעט כל מוצר מיתוגי בעזרת נייר ממוחזר: מוצרים לתערוכות, מתנות ללקוחות או לעובדים, גאג’טים, מוצרים עם לוגו ועוד…

קצת נתונים מהשטח

על פי הערכות עולה כי מעל לשני מיליארד עצים נכרתים בכל שנה לצורך ייצור הנייר. תעשיית הנייר העולמית עושה שימוש נרחב בעצים למטרת ייצור הנייר מכל הסוגים.
העצים חשובים מאוד לקיומו של העולם. החשיבות היא לא רק לצורכי יופי ונוי סביבתי. העצים תורמים לחמצן שאנחנו נושמים כאשר הם אחראים על הפחתת דו תחמוצת הפחמן בכל האטמוספירה. אפקט החממה מושפע אף הוא מהפחמן הדו חמצני כך באופן כזה העצים למעשה מפחיתים את העוצמה של אפקט החממה. זה עוזר ליצור את האיזון האקולוגי בגלובוס.

בנוסף לכך נדרשת אנרגיה רבה לצורך ייצור הנייר בעולם. כאשר בוחרים למחזר את הנייר הרי שחוסכים הרבה אנרגיה והרבה משאבים אשר אלו נדרשים לצורך הפקת הנייר.
כאשר ממחזרים נייר המשאבים הנדרשים הם נמוכים בהרבה ולמעשה ישנו חיסכון מהותי גם מהבחינה הזו.
אם נרצה לדייק במספרים הרי שהמשאבים בייצור נייר ממוחזר הם כשלושים עד שבעים אחוזים פחות מאשר ייצור של נייר חדש.
בנוסף לכך ישנה הערכה של מומחים בתחום ייצור הנייר אשר טוענים כי ייצור של נייר חדש דורש כמויות גדולות מאוד של אנרגיה, אף יותר מהאנרגיה הנדרשת לצורך ייצור פלדה.

איך מתנהל תהליך המיחזור?

אז לפני הכל יש לאסוף את פסולת הנייר ואת הקרטונים המיועדים למחזור לצורך כך יש היום מתקני מיחזור אשקר אלו ממוקמים בכל רחבי הארץ. מלבד זאת ישנן חברות אשר אלה אוספות פסולת ממשרדים ממפעלים מבתי דפוס וכדומה.
את הפסולת הזו משנעים על פי רוב בעזרת משאיות ישירות אל מפעלי המיחזור. שם עורכים מיון קפדני כאשר במהלך המיון מפרידים את הפסולת שמעורבבת עם הנייר אחר כך שוטפים היטב את הנייר ואת הקרטונים בעזרת חומרים מיוחדים וכימיקלים על מנת להסיר מהם את כל סימני הדפוס שטבועים בהם.

מייצרים נייר חדש

הייצור של הנייר החדש נעשה לאחר שכל הנייר שמוין ונשטף מוכנס אל תוך מכבש ענק שם הכול הופך לקוביות גדולות במשקל של מעל חצי טון. באופן כזה מעבירים אותם אל מפעלי הייצור. הקוביות הללו מועברות אל מיכלי מים גדולים ושוהים שם עד שהם הופכים לסיבים.
בסיומו של כל התהליך כאשר זרימת המים נמשכת כל הזמן נשארת עיסה דביקה אשר מכילה מים עם אחוז די נמוך של סיבי נייר. אל אלו מוסיפים תוספות שונות אשר משפרים את התכונות של הנייר. כמו כן מוסיפים חומרי צבע אשר אלו ישפיעו על הצבע של הנייר שיתקבל בסופו של דבר.
בשלב הבא סוחטים את המים מהעיסה על גבי רשת מיוחדת. אחר כך עוברת העיסה חימום כדי לייבש לגמרי את הלחות שנותרה ומתקבל הנייר החדש.

בקול- מדיה מעודדים שימוש בנייר ממוחזר. אנו יכולים לומר לכם שאחוז גדול מאד מהעסקים מבינים את החשיבות ועושים בנייר זה שימוש חכם לצורכי מיתוג העסק.

(Commenting: OFF)