כל הפסולת אשר מגיעה אל פחי האשפה מועברת אל אתרי הטמנה שם הכל נקבר בתוך הקרקע. הסביבה ניזוקה מאוד מכל אותם אתרי ההטמנה. הנייר והקרטונים הם כרבע מתוך כל הפסולת שישנה. אם בוחרים למחזר את הנייר ולעשות בה שימוש חוזר, הרי שמצמצמים באופן משמעותי את כמויות הזבל הענקיות אשר מגיעות אל המזבלות.
מלבד הנזק שנמנע מכמויות הפסולת הענקיות הטמונות בקרקע, יש כאן גם תרומה לאיכות הסביבה. היות וכל חומרי הנייר מיצרים למעשה מהעצים. לצורך ייצור נייר נכרתים בכל שנה המוני עצים. ברגע שאנחנו ממחזרים נייר, אנחנו למעשה מסייעים ותורמים לאיכות הסביבה ובכך חוסכים כריתת עצים.
העצים תורמים לשמירה על האיזון של כדור הארץ ולמעשה באמצעות פעולות פשוטות של שימור קרטונים ונייר לצורך מיחזור, תורמים תרומה מהותית לכל כדור הארץ.

הפעולות הללו משמעותיות כאשר מסתכלים על שימוש בנייר בבתים ובמיוחד בעסקים.
בבתי עסק כמעט כל מוצר מיתוגי עשוי נייר או קרטון וכשמשתמשים בנייר ממוחזר אנו עושים טובה גדולה לכדור הארץ ובכך גם לעצמנו.
כיום ניתן להכין כמעט כל מוצר מיתוגי בעזרת נייר ממוחזר: מוצרים לתערוכות, מתנות ללקוחות או לעובדים, גאג’טים, מוצרים עם לוגו ועוד…

קצת נתונים מהשטח

על פי הערכות עולה כי מעל לשני מיליארד עצים נכרתים בכל שנה לצורך ייצור הנייר. תעשיית הנייר העולמית עושה שימוש נרחב בעצים למטרת ייצור הנייר מכל הסוגים.
העצים חשובים מאוד לקיומו של העולם. החשיבות היא לא רק לצורכי יופי ונוי סביבתי. העצים תורמים לחמצן שאנחנו נושמים כאשר הם אחראים על הפחתת דו תחמוצת הפחמן בכל האטמוספירה. אפקט החממה מושפע אף הוא מהפחמן הדו חמצני כך באופן כזה העצים למעשה מפחיתים את העוצמה של אפקט החממה. זה עוזר ליצור את האיזון האקולוגי בגלובוס.

בנוסף לכך נדרשת אנרגיה רבה לצורך ייצור הנייר בעולם. כאשר בוחרים למחזר את הנייר הרי שחוסכים הרבה אנרגיה והרבה משאבים אשר אלו נדרשים לצורך הפקת הנייר.
כאשר ממחזרים נייר המשאבים הנדרשים הם נמוכים בהרבה ולמעשה ישנו חיסכון מהותי גם מהבחינה הזו.
אם נרצה לדייק במספרים הרי שהמשאבים בייצור נייר ממוחזר הם כשלושים עד שבעים אחוזים פחות מאשר ייצור של נייר חדש.
בנוסף לכך ישנה הערכה של מומחים בתחום ייצור הנייר אשר טוענים כי ייצור של נייר חדש דורש כמויות גדולות מאוד של אנרגיה, אף יותר מהאנרגיה הנדרשת לצורך ייצור פלדה.

איך מתנהל תהליך המיחזור?

אז לפני הכל יש לאסוף את פסולת הנייר ואת הקרטונים המיועדים למחזור לצורך כך יש היום מתקני מיחזור אשקר אלו ממוקמים בכל רחבי הארץ. מלבד זאת ישנן חברות אשר אלה אוספות פסולת ממשרדים ממפעלים מבתי דפוס וכדומה.
את הפסולת הזו משנעים על פי רוב בעזרת משאיות ישירות אל מפעלי המיחזור. שם עורכים מיון קפדני כאשר במהלך המיון מפרידים את הפסולת שמעורבבת עם הנייר אחר כך שוטפים היטב את הנייר ואת הקרטונים בעזרת חומרים מיוחדים וכימיקלים על מנת להסיר מהם את כל סימני הדפוס שטבועים בהם.

מייצרים נייר חדש

הייצור של הנייר החדש נעשה לאחר שכל הנייר שמוין ונשטף מוכנס אל תוך מכבש ענק שם הכול הופך לקוביות גדולות במשקל של מעל חצי טון. באופן כזה מעבירים אותם אל מפעלי הייצור. הקוביות הללו מועברות אל מיכלי מים גדולים ושוהים שם עד שהם הופכים לסיבים.
בסיומו של כל התהליך כאשר זרימת המים נמשכת כל הזמן נשארת עיסה דביקה אשר מכילה מים עם אחוז די נמוך של סיבי נייר. אל אלו מוסיפים תוספות שונות אשר משפרים את התכונות של הנייר. כמו כן מוסיפים חומרי צבע אשר אלו ישפיעו על הצבע של הנייר שיתקבל בסופו של דבר.
בשלב הבא סוחטים את המים מהעיסה על גבי רשת מיוחדת. אחר כך עוברת העיסה חימום כדי לייבש לגמרי את הלחות שנותרה ומתקבל הנייר החדש.

בקול- מדיה מעודדים שימוש בנייר ממוחזר. אנו יכולים לומר לכם שאחוז גדול מאד מהעסקים מבינים את החשיבות ועושים בנייר זה שימוש חכם לצורכי מיתוג העסק.

דילוג לתוכן