סוגי הדפסות ומונחי גרפיקה

מוצרים

סוגי הדפסות ומונחי גרפיקה

מה זה מספר פנטון (Pantone)?

פנטון בע”מ, היא חברה ליצור צבעים. סניף החברה הראשי ממוקם בניו ג’רזי, ארצות הברית. החברה ידועה בעיקר בשל שיטת התאמת הצבעים שלה. ייחודה נובע מכללים נוקשים ושיטות מדויקות להתאמה של צבעים. שיטת התאמת הצבעים של פנטון מיושמת בתעשיות מגוונות, בעיקר בעולם הדפוס אך גם בתעשיות יצור הטקסטיל ולעתים גם במכונות הדפסה דיגיטליות (פלוטר) ובתעשיות הפלסטיק.

הרעיון העומד מאחורי מניפת הצבעים של פנטון הוא היכולת לתת למעצבים כלי להתאמה מרבית של צבעים בעבודות אשר עברו לשלב הביצוע והיצור. שיטה זו אומצה בידי רוב מפיקי הדפוס והגרפיקאים. שיטת מניפת הצבעים של פנטון מושרשת כיום בעולם הדפוס והעיצוב ברמה גבוהה ביותר עד כדי כך שהמניפה הפכה להיות כלי עיצובי ואביזר הכרחי בארגז הכלים של מעצבים ואנשי דפוס.

הרעיון מאחורי PMS )Pantone Matching System) הוא לאפשר לגרפיקאים ולבתי הדפוס להתאים במדוייק את הצבע והגוון הנכונים לעבודה כפי שעוצבה כאשר היא מגיעה לשלב הייצור, ללא קשר לציוד המשמש להפקת הצבע. מערכת זו אומצה באופן נרחב על ידי מעצבים גרפיים ובתי דפוס.

לדוגמה צבע הלוגו שמעוצב לחברת אלדן,AIGאו מגדל הוא כחול,לעיני הלקוח הוא אותו צבע כחול. אך לכל אחד מהארגונים יש מספר שונה של כחול, לפי הגוון, במניפת פנטון.

צבעי Pantone מתוארים על ידי המספר שהוקצה להם.

CYMK?

תהליך CMYK הוא שיטת הדפסה בצבע באמצעות ארבעה צבעי דיו ציאן, מגנטה, צהוב ושחור. רובהחומר המודפס בעולם מופק באמצעות תהליך .

CMYK (ציאן), Magenta (מג’נטה), Yellow (צהוב) ו-Key, מפתח – הכוונה לשחור. אלו הם ארבעת צבעי היסוד, שנמצאים בשימוש נפוץבדפוס ביתי ותעשייתי.

בשיטת CMYK מערבבים את ארבעת סוגי הדיו ביחסים שונים על מנת ליצור מגוון רחב של צבעים. בתהליך ההדפסה מגדירים לכל צבע מארבעת צבעיהיסוד את כמות הדיו הרצויה מאותו צבע (צבע כהה יקבל יותר מהצבע השחור מאשר צבעבהיר), וכך מתקבל הגוון הרצוי בדיוק המירבי.

CMYK: עבורכל פיקסל מועברים ארבעה ערכים – אחד לכל סוג דיו.

מה זה שיטת הדפסה במשי?

הדפס משי או הדפס רשת היא שיטת הדפסה והעתקה שבה מדפיסים מוצר כגון נייר או בד בעזרת רשת חוטים צפופה על ידי העברת מברשת עם הצבע. זו שיטת עבודה מסורתית ונפוצה.

השיטה מאפשרת הדפסה על מגוון חומרים החל מנייר וכלה בחומרים כמו פלסטיק, מתכת, טקסטיל, עץ וכדומה, ובשכבה משמעותית של צבע, לקבלת המרקם ועוצמת הגוון הנחוצים בהדפסים אמנותיים.

הטכנולוגיה של המאה ה-21 מאפשרת דיוק ומהירות, ועל אף שהרשתות עשויות מפוליאסטר ופלדה העיקרון הבסיסי של ההדפס המסורתי נותר ללא שינוי וגם השם של הטכניקה נותר בעינו. הרשתות המודרניות עמידות ובעלות רזולוציות גבוהות. שיטות הצילום, ההקרנה והפיתוח של הרשתות לאחר ציפוין באמולסיה דומות לתהליכי פיתוח צילומים והדפסת תמונות, בכך מועבר הדימוי בדייקנות לרשת ולמשטח המודפס.

מה זו שיטת הדפסה בטמפון?

בשיטה זו משתמשים בהדפסה עם כרית רכה. בדרך כלל מדפיסים על מוצרים קטנים הנדרשים הדפס קטן. בשונה מדפוס משי שניתן להדפיס על משטחים גדולים וכדומה. השיטה עובדת כמו הדפסה עם חותמת גמישה מאוד שמתאימה את עצמה לפני המשטח. ההדפסה טובה ויעילה להדפסת אותיות קטנות או מוצרים שהצבע לא ימרח יותר מידי. המכונה מתאימה את כמות הצבע היוצאת.

מה זה שיטת הדפסה בסובלימציה?

סובלימציה הינה שיטה בה אנו מדפיסים את התמונה או ההדפס הרצוי על נייר מיוחד באמצעות מדפסת, לאחר מכן אנחנו מעבירים את ההדפס על ידי מכבש חום. ניתן להשתמש בזה למוצרים שונים. היתרון הגדול של הדפסה זאת שניתן להדפיס בצבעוניות מלאה!

מה זה מוצר עם רקמה?

מדובר על תפירה לתוך מוצר מבד, לפי הסמל/לוגו/תבנית שנבחרה. לדוגמא- כובע, תיק, מגבת, חולצה ועוד. נוצר לוגו איכותי הנשאר לאורך זמן.

רקמה היא שיטת תפירת לטובת עיצוב לוגו על סוגי טקסטיל שונים. הרקמה מיוצרת כמעט באופן בלעדי על ידי מכונות ממוחשבות. העיצוב שנוצר הוא “דיגיטלי” על דיסק מחשב. תהליך זה ממיר את העיצוב שלך לשפת התוכנה הרלוונטית למכונה המשמשת לתפירה של העיצוב וצבעים על גבי הטקסטיל המיועד.

מה זה חריטה בלייזר?

בשיטה זו, למעשה מתבצעת הטבעה בתוך המוצר. חריטה מתבצעת על ידי לייזר וזו נחשבת לאחת השיטות ההטבעה המדוייקת ביותר וגם זו שתישאר על המוצר ללא אפקט של בלאי הזמן. נפוץ לחרוט על מוצרי מתכת שונים כגון: עטים, תרמוסים ועוד. חשוב לדעת שאין אפשרות להטבעה צבעונית.

מה זה הוספת בליד לגרפיקה?

כאשר מבקשים מכם להוסיף בליד לגרפיקה הכוונה היא שרוצים שתשאירו גבול מסוים לגרפיקה שלכם לטובת חיתוך או הדפסה מסוימת שלא תהרוס לכם את הגרפיקה. הדבר נפוץ במיוחד כאשר מכינים מוצרי דפוס ומשתמשים בחיתוך עם סכינים (מחברות, עצי ריח, דגלים וכדומה). חשוב להשאיר את הבליד לטובת שמירת הגרפיקה בתצורתה המקורית.

במידה ויש עוד מושגים שאתם רוצים לדעת צרו אתנו קשר ונוסיף אותם פה J

דילוג לתוכן